Subject: Ravimiameti vastus
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 29 Apr 2025 12:05:50 +0300

Tere, Jekaterina!

Ravimiameti poolt vastab kvaliteedi hindamise büroo spetsialist Helerin
Eiche.

„Bakteriofaagide käitlemise ja manustamiseks ettevalmistamise õigus on
täna ainukesena SA Tartu Ülikooli Kliinikumi apteegil. Teised
haiglaapteegid vastavat eriõigust taotlenud ei ole.

Eriõigust bakteriofaagide käitlemiseks konkreetsele apteegile ei ole
võimalik laiendada ega üle kanda teistele apteekidele, kellel vastav õigus
puudub. Bakteriofaagide käitlemine omab mitmeid eripärasid. Arvestades
bakteriofaagide patsiendipõhisust ja tootja määratud transpordiahela
tingimusi, saab neid transportida vaid otse patsienti ravivasse haiglasse.
Bakteriofaagide Eestisse sisse toomine nõuab eraldi Ravimiameti luba, kuna
tegemist on müügiloata ravimitega.“

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>